środa, 9 października 2013

Przebudowa tyskiej DK-1 na półmetku

Ponad 50 procent - taki pułap osiągnęło zaawansowanie finansowe wartego ok. 122 mln zł netto kontraktu modernizacji tyskiego fragmentu trasy łączącej Gdańsk z Cieszynem. Postęp widać także gołym okiem, bo do półmetka zbliża się również realizacja rzeczowego zakresu inwestycji.

Kolejne etapy prac będą w dużej mierze uzależnione od pogody, ale - jak deklaruje wykonawca prac modernizacyjnych drogi krajowej nr 1 i nr 86 w Tychach - spółka Polimex Mostostal S. A - jesienią prace zostaną zintensyfikowane. Wszystko po to, by zdążyć przed zimą i zrealizować jedno z najważniejszych założeń tego roku: oddać do użytku kierowców jedną 6,5-kilometrową nitkę, na której obowiązywać będzie ruch w dwóch kierunkach. Ważne jest również, by zakryć asfaltem te fragmenty jezdni, na których ułożona została podbudowa mineralna. W przeciwnym razie proces suszenia tej warstwy po deszczu może wydłużyć zakładany czas realizacji poszczególnych fragmentów.

Asfalt po obu stronach drogi jest już w dwóch miejscach. Od początku sezonu na niespełna kilometrowym odcinku od granicy lasu do węzła z S1 kierowcy poruszają się w obu kierunkach po zmodernizowanej nitce w stronę Bielska-Białej. Teraz końca dobiegło asfaltowanie jezdni przeciwnej, gdzie ułożono już warstwę wiążącą. Brakuje tylko ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu. Podobna sytuacja jest także pomiędzy wiaduktem nad al. Piłsudskiego, a rejonem węzła Sikorskiego. Także tutaj na drugiej nitce została ułożona masa asfaltowa. Prace prowadzono na niespełna półtorakilometrowym odcinku jezdni w kierunku Katowic, z wyłączeniem samej płyty skrzyżowania z drogą zjazdową prowadzącą w stronę hipermarketów.

Trwają także prace przy obiektach. Zakończyło się betonowanie płyty mostu nad Potokiem Tyskim, płyty wiaduktu nad al. Piłsudskiego oraz płyty estakady nad al. Niepodległości. Przy tym ostatnim obiekcie kontynuowana jest budowa murów oporowych i specjalnych nasypów, które w dalszym etapie umożliwią połączenie wiaduktu z drogą. Przypominamy również, że zarówno remont mostu nad Potokiem Tyskim jak i wiaduktu nad al. Piłsudskiego, dotyczy połowy obiektu. Ich druga część zostanie przekazana w ręce budowlańców po przełożeniu ruchu. Trwa także betonowanie drugiego przyczółka podtrzymującego konstrukcję wiaduktu nad torami PKP.

W połowie roku Polimex Mostostal rozpoczął starania o przesunięcie terminu końcowego modernizacji tyskiego odcinka ul. Beskidzkiej o około pół roku. Do wniosku spółki Polimex Mostostal przychylił się już Inżynier Kontraktu. Teraz na taką możliwość zgodzić musi się również drugi podmiot - Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dopiero wówczas Inwestor, czyli Miasto Tychy, podejmie decyzję w sprawie aneksu.

Źródło: MZUiM Tychy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz