W najbliższych dniach kierowcy będą mogli jeździć po nowym asfalcie na odcinku między dwoma węzłami. Na wprowadzenie nowej organizacji ruchu wykonawca ma czas do poniedziałku, 9 grudnia, ale może się okazać, że zmiana będzie obowiązywała wcześniej - od soboty - 7 grudnia. W praktyce oznacza to, że choć w dalszym ciągu ruch obywać się będzie jedną nitką w obu kierunkach, to kierowcy nie będą musieli zmieniać pasa na długim niespełna 2,5 -kilometrowym fragmencie ul. Beskidzkiej. Chodzi o odcinek od granicy lasu, aż po rejon węzła Wartogłowiec. Od weekendu na całym wskazanym odcinku samochody będą poruszać się po zmodernizowanej jezdni w stronę Bielska - Białej. Zmiana jezdni na tę prowadzącą w stronę Katowic nastąpi dopiero na wysokości mostu nad Potokiem Tyskim. Ruch po tej stronie drogi obowiązuje aż do wysokości wiaduktu nad torami PKP, potem trzeba będzie zjechać na jezdnię przeciwną.
Wiele w planach remontu tyskiej DK-1 i DK-86 zależy od obiektów, to przez nie przebiegała tzw. ścieżka krytyczna. Jeden z jej punktów jest już wykonany - zakończono remont połowy mostu nad Potokiem Tyskim, rozpoczynają się więc prace rozbiórkowe z drugiej strony obiektu.
Drugi punkt krytyczny, to rejon ul. Przemysłowej, gdzie drogowcy niebawem zakończą asfaltowanie przejścia podziemnego dla pieszych. Masę bitumiczną w tym miejscu rozkładają dwa rozścielacze, które pracują na tzw. "zakładkę", czyli równolegle, obok siebie, dzięki czemu jednocześnie asfaltem przykryć można drogę na całej szerokości pasa. Po zakończeniu tych prac, jeszcze w grudniu, kierowcy nie będą jeździli już slalomem między dwoma jezdniami za wiaduktem nad torami PKP. Zostanie im oddana do użytku jedna nitka.
Trzeci punkt to wiadukt nad al. Piłsudskiego. Podobnie jak w przypadku mostu nad Potokiem Tyskim, połowa wiaduktu została już wyremontowana i ruch odbywa się już po nowej nitce obiektu. Obecnie trwa rozbiórka z drugiej strony drogi.
Gołym okiem widać postęp pracy przy estakadzie nad al. Niepodległości. Tu zwłaszcza urosły mury oporowe, które mają połączyć drogę z obiektem. Ponadto na drodze rozpoczął się już montaż metalowych barier rozdzielających ruch w obu kierunkach. Wkrótce ruszy betonowanie płyty wiaduktu nad torami PKP oraz trwają prace przy przejściu dla pieszych w rejonie ul. Edukacji. W tych przypadkach, roboty można prowadzić nawet przy niskich temperaturach. Montowane są wówczas tzw. namioty grzewcze, by proces dojrzewania betonu przebiegał bez zakłóceń.
Źródło: MZUiM Tychy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz