Nim rozpoczęło się betonowanie wykop na placu budowy przy stacji Tychy Lodowisko musiał osiągnąć maksymalny poziom, czyli 15 metrów w głąb gruntu. Równocześnie trwało wzmacnianie ścian parkingu specjalnymi stalowymi rozporami. Dotychczas zamontowano 11 z 18 rozpór. Kolejny etap, to wykonanie zbrojenia pod przyszłą płytę. Pozwoli to na wylanie ostatniej półtorametrowej warstwy betonu. Nie oznacza to jednak, że wydobywanie ziemi dobiegło końca. Dotychczas "chudym betonem" przykryto część zakresu. Gdy połowa płyty będzie już gotowa, prace przeniosą się na drugą stronę placu budowy.
Parking przy stacji Tychy Lodowisko to tylko część szerszego projektu prowadzonego przy udziale środków z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ramach inwestycji obok głównego dworca kolejowego budowany jest drugi parking - naziemny. Tam zakończono betonowanie płyty i stropu kondygnacji "0". Niebawem ruszy budowa słupów, podtrzymujących kolejny poziom budynku.
Oba parkingi, z których każdy będzie mógł pomieścić 350 aut, buduje hiszpańska firma Aldesa Construcciones S.A. Inwestycja warta ponad 53 mln zł ma zachęcić kierowców do pozostawienia samochodów i przesiadki na pociąg.
Źródło: MZUiM Tychy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz