Podbudową bitumiczną, która jest pierwszą warstwą układanego asfaltu, przykryto 105 tys. m2, co stanowi ok. 70 proc. całego zakresu remontowanego w Tychach odcinka DK-1 i DK-86. Warstwą wiążącą, czyli drugą warstwą asfaltu wyłożono 95 tys. m2 drogi, co stanowi ok. 65 proc. zakresu projektu.
Sytuacja na budowie wróciła do normy, a postęp prac jest duży. Ich wykonawca - spółka Polimex Mostostal S. A. - zrealizował zakres rzeczowy, jaki został określony dla trzeciego kamienia milowego inwestycji. To, czy spółka zrealizowała też zakresowy finansowy projektu, okaże się na przełomie stycznia i lutego, bowiem tyle trwa czas rozliczeniowy.
Jedno z najważniejszych założeń 2013 roku na budowie tyskiej "jedynki" stało się faktem: na całej długości remontowanego odcinka kierowcy jeżdżą po nowym asfalcie. Co prawda w dalszym ciągu ruch odbywa się jedną nitka w obu kierunkach, a w dwóch miejscach pas trzeba zmienić na przeciwny, ale nie ma już dziur i kolein, głównych problemów z którymi wcześniej borykali się kierowcy.
Na przeważającym zakresie projektu nowy asfalt leży już po obu stronach drogi, kolejne zmiany organizacji ruchu zaplanowano jednak na wiosnę. Rozdzielenie ruchu będzie możliwe dopiero, gdy zakończą się prace przy powstających wzdłuż modernizowanego odcinka obiektach - w przeciwnym razie jazda odbywałaby się slalomem. Ponadto na niektórych fragmentach ul. Beskidzkiej trzeba dokończyć budowę dróg rozprowadzających lub łącznic.
Źródło: MZUiM Tychy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz