niedziela, 12 października 2014

Tunel z czteropoziomowego parkingu wprost na peron


Czteropoziomowe parkingi, które powstają obok tyskich stacji kolejowych, są już prawie gotowe.
Tą inwestycją miasto chce zachęcić kierowców, żeby przesiedli się do pociągów.

Parkingi obok stacji Tychy Główne i Tychy Lodowisko pomieszczą po mniej więcej 350 samochodów. Inwestycja miała się zakończyć w połowie roku, ale budowlańcy zwłokę usprawiedliwiali przedłużającą się zimą z przełomu 2012 i 2013 r.

Parking obok dworca głównego ma cztery naziemne kondygnacje, w środku trwają już ostatnie prace wykończeniowe. - Została właściwie tylko kosmetyka. Wyposażamy pomieszczenia, na ukończeniu jest montaż tablic świetlnych, które będą informować pasażerów o odjazdach pociągów. Prace powinny zakończyć się w ciągu miesiąca - informuje Agnieszka Kijas, rzeczniczka Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Na podziemnym parkingu obok stacji Tychy Lodowisko prace są nieco mniej zaawansowane. Gotowa jest już cała konstrukcja, powstały klatki schodowe, szyb windowy oraz rampy, po których kierowcy będą mogli wjeżdżać na parking i z niego wyjeżdżać. Obecnie zaczynają się prace wykończeniowe - kładzione są instalacje, a lada dzień rozpocznie się montaż specjalnych płyt naściennych. Gotowy jest też 18-metrowy tunel, który połączył parking z kolejowym peronem. W ostatniej fazie prac dach parkingu zostanie zamieniony w zieleniec z deptakiem i ścieżką rowerową.

Jak przypomina Kijas, hiszpańska firma Aldesa Construcciones musi do grudnia zakończyć budowę obu parkingów. - W przypadku inwestycji przy stacji Tychy Główne ten termin uda się przyspieszyć. Nie oznacza to jednak, że z parkingu będą mogli od razu korzystać kierowcy. Rozpocznie się bowiem okres odbiorów, a to zajmie co najmniej kilka tygodni - wyjaśnia Kijas.

Budowa parkingów kosztowała około 53 mln zł. To kolejny element działań, które mają zachęcić tyszan do korzystania z pociągów. Wcześniej miasto przejęło i wyremontowało dworzec Tychy Główne oraz wybudowało trzy nowe przystanki kolejowe: Tychy Bielska, Tychy Grota-Roweckiego i Tychy Lodowisko. Równocześnie zwiększona została liczba pociągów kosztem mniejszej liczby autobusów na trasie Tychy - Katowice.


Źródło: gazeta.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz