Za 180 mln euro inwestycji fabryka Fiat Chrysler Automobiles w Tychach spodziewa się w 2017 r. wzrostu produkcji o niespełna 2 proc. do poziomu 273 tys. aut.
Ten rok z kolei zakład zamknie prawdopodobnie produkcją rzędu 268,5 tys. samochodów, wobec 302,6 tys. aut w ubiegłym roku.Powodem tegorocznego spadku jest zaprzestanie w maju produkcji Forda Ka,który od prawie ośmiu lat powstawał w Tychach na mocy porozumienia obu koncernów.
W sumie zakład wyprodukował ponad pół miliona aut tego modelu, z czego ok. 12,6 tys. w tym roku.
Samochody z Tychów się sprzedają
Jak podał podczas spotkania z dziennikarzami Antoni Greń dyrektor polskiego zakładu FCA, ubytek związany z zaprzestaniem produkcji Forda został w tym roku w sporej części zrekompensowany wzrostem sprzedaży trzech innych wytwarzanych w Tychach modeli – Fiata 500, Lancii Ypsilon i Abartha 500.
Do końca sierpnia ich produkcja była o ok. 1,5 proc. wyższa niż w tym samym czasie przed rokiem:
"Zapotrzebowanie na nasze auta utrzymuje się na dobrym poziomie i mamy podstawy aby sądzić, że podobnie będzie w przyszłym roku. Liczymy, że rok 2017 będzie rekordowy dla Lancii Ypsilon, której chcemy wyprodukować ok. 67 tys.
Natomiast przyszłoroczną produkcję Fiata 500 i Abartha 500 szacujemy w sumie na ok. 206 tys. egzemplarzy, czyli również na bardzo wysokim poziomie."
Oznacza to, że przyszłoroczna produkcja będzie wyższa od tegorocznej, mimo ubytku związanego z zakończeniem wytwarzania Forda Ka. W 2016 r. zakład zamierza wyprodukować:
ok. 193 tys. Fiata 500 i Abartha 500,
ok. 63 tys. egzemplarzy Lancii Ypsilon
W sumie, wraz z ponad 12,5 tys. wytwarzanych do 20 maja fordów - 268,5 tys. aut.
Dyrektor Greń zapewnił, że w związku z zaprzestaniem produkcji Forda nikt nie stracił pracy, ponieważ ok. 70 pracowników znalezło zatrudnienie w spółkach-córkach oraz u dostawców. Obecnie w tyskiej fabryce pracuje niespełna 3 tys. osób, a w całym FCA Poland ponad 3,2 tys.
180 mln euro inwestycji
W ostatnich dwóch latach wszystkie wytwarzane w Tychach modele zostały unowocześnione, łącznym kosztem ok. 180 mln euro. W ubiegłym roku lifting przeszły Fiat 500 i Lancia Ypsilon, a następnie także Abarth.
Pojawił się odnowiony Fiat 500 w wersji sport, a także ekskluzywna wersja Fiata 500 – riva, gdzie artystyczne elementy wyposażenia wnętrza wykonywane są ręcznie, a w kokpicie wykorzystane zostało drewno mahoniowe.
Według przedstawicieli dyrekcji zakładu, unowocześnione wersje Fiata 500, Lancii Ypsilon i Abartha 500 cieszą się dużym powodzeniem na międzynarodowym rynku – wzrósł popyt na każde z tych aut. Lancia Ypsilon ma być wytwarzana w Tychach co najmniej do połowy 2020 r.
Zmiany we wszystkich wytwarzanych w Tychach modelach dotyczyły tysięcy detali – np. we Fiacie 500 zmieniło się ok. 40 proc. tego produkowanego od dziewięciu lat auta, czyli prawie 1,8 tys. rozmaitych elementów samochodu. W nowej Lancii Ypsilon, produkowanej w Tychach od 2011 r., zmieniono np. przód i tył auta, zderzaki, deskę rozdzielczą, radio, nawigację, liczne akcesoria. Podobny kosztowny lifting przeszedł Abarth 500.
Tyski zakład. Garść informacji
Na terenie tyskiego zakładu działa obecnie kilkadziesiąt firm, w których pracuje w sumie ok. 6 tys. pracowników. Wraz z przedstawicielami dostawców na obszarze zakładu codziennie pracuje ponad 12 tys. osób. FCA jest największym eksporterem w branży motoryzacyjnej w Polsce.
FCA Poland jest częścią światowego koncernu Fiat Chrysler Automobiles, siódmego na świecie producenta samochodów, który w 2015 r. wyprodukował 4,6 mln aut.
FCA ma na świecie 164 zakłady i 84 ośrodki badawczo-rozwojowe. Działa w 40 krajach, gdzie zatrudnia w sumie ponad 238 tys. pracowników. Jego roczne przychody przekraczają 110 mld euro. Samochody FCA trafiają do ponad 150 krajów.
Natomiast przyszłoroczną produkcję Fiata 500 i Abartha 500 szacujemy w sumie na ok. 206 tys. egzemplarzy, czyli również na bardzo wysokim poziomie."
Oznacza to, że przyszłoroczna produkcja będzie wyższa od tegorocznej, mimo ubytku związanego z zakończeniem wytwarzania Forda Ka. W 2016 r. zakład zamierza wyprodukować:
ok. 193 tys. Fiata 500 i Abartha 500,
ok. 63 tys. egzemplarzy Lancii Ypsilon
W sumie, wraz z ponad 12,5 tys. wytwarzanych do 20 maja fordów - 268,5 tys. aut.
Dyrektor Greń zapewnił, że w związku z zaprzestaniem produkcji Forda nikt nie stracił pracy, ponieważ ok. 70 pracowników znalezło zatrudnienie w spółkach-córkach oraz u dostawców. Obecnie w tyskiej fabryce pracuje niespełna 3 tys. osób, a w całym FCA Poland ponad 3,2 tys.
180 mln euro inwestycji
W ostatnich dwóch latach wszystkie wytwarzane w Tychach modele zostały unowocześnione, łącznym kosztem ok. 180 mln euro. W ubiegłym roku lifting przeszły Fiat 500 i Lancia Ypsilon, a następnie także Abarth.
Pojawił się odnowiony Fiat 500 w wersji sport, a także ekskluzywna wersja Fiata 500 – riva, gdzie artystyczne elementy wyposażenia wnętrza wykonywane są ręcznie, a w kokpicie wykorzystane zostało drewno mahoniowe.
Według przedstawicieli dyrekcji zakładu, unowocześnione wersje Fiata 500, Lancii Ypsilon i Abartha 500 cieszą się dużym powodzeniem na międzynarodowym rynku – wzrósł popyt na każde z tych aut. Lancia Ypsilon ma być wytwarzana w Tychach co najmniej do połowy 2020 r.
Zmiany we wszystkich wytwarzanych w Tychach modelach dotyczyły tysięcy detali – np. we Fiacie 500 zmieniło się ok. 40 proc. tego produkowanego od dziewięciu lat auta, czyli prawie 1,8 tys. rozmaitych elementów samochodu. W nowej Lancii Ypsilon, produkowanej w Tychach od 2011 r., zmieniono np. przód i tył auta, zderzaki, deskę rozdzielczą, radio, nawigację, liczne akcesoria. Podobny kosztowny lifting przeszedł Abarth 500.
Tyski zakład. Garść informacji
Na terenie tyskiego zakładu działa obecnie kilkadziesiąt firm, w których pracuje w sumie ok. 6 tys. pracowników. Wraz z przedstawicielami dostawców na obszarze zakładu codziennie pracuje ponad 12 tys. osób. FCA jest największym eksporterem w branży motoryzacyjnej w Polsce.
FCA Poland jest częścią światowego koncernu Fiat Chrysler Automobiles, siódmego na świecie producenta samochodów, który w 2015 r. wyprodukował 4,6 mln aut.
FCA ma na świecie 164 zakłady i 84 ośrodki badawczo-rozwojowe. Działa w 40 krajach, gdzie zatrudnia w sumie ponad 238 tys. pracowników. Jego roczne przychody przekraczają 110 mld euro. Samochody FCA trafiają do ponad 150 krajów.
Źródło: businessinsider.com.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz