Koncern General Motors potwierdził, że w Tychach zainwestuje ok. 250 mln euro w zaplecze i linie produkcyjne silników oraz przekładni samochodowych.
Amerykański koncern w Polsce chce zainwestować w produkcję silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 l. Produkcja ma ruszyć w 2017 roku - docelowo ma ich tam powstawać do 200 tys. sztuk rocznie.
Koncern nie deklaruje obecnie, czy inwestycja przyniesie wzrost zatrudnienia w tyskich zakładach. Zapewnia natomiast, że pozwoli ona na ich dalszy rozwój i utrzymanie zatrudnienia na co najmniej obecnym poziomie 550 osób.
Jak podkreślił wicepremier, szef resortu gospodarki Janusz Piechociński, który poinformował w czwartek o decyzji GM na warszawskim kongresie polskich eksporterów, dzięki nowej inwestycji w Polsce będzie produkowana większość najnowocześniejszych silników do samochodów produkowanych w ramach koncernu GM.
Tychy połączone z Gliwicami
Należący do koncernu General Motors tyski zakład General Motors Manufacturing Poland (dawna fabryka silników Isuzu w Tychach) został w listopadzie ub. roku połączony z fabryką samochodów Opla w Gliwicach, tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami.
Po połączeniu spółka zatrudnia ponad 3,5 tys. osób, z czego ok. 3 tys. w fabryce samochodów w Gliwicach, a pozostałą część w Tychach. Połączenie daje m.in. możliwość przesuwania - w miarę potrzeb - pracowników między oboma zakładami, a także wymianę doświadczeń i współpracę inżynierów z obu fabryk.
W ramach nowych inwestycji GM zapowiadało, że do 2017 r. powierzchnia tyskiego zakładu wzrośnie o ok. 12 tys. m kw. Powstaną nowe działy - m.in. obróbki mechanicznej bloków silnika i wałów korbowych. W fabryce wymienione zostaną praktycznie wszystkie urządzenia - staną nowe linie produkcyjne, powstaną też stanowiska do nowoczesnego sprawdzania wyprodukowanych silników - poprzez tzw. zimne testy.
Należący do koncernu General Motors tyski zakład General Motors Manufacturing Poland (dawna fabryka silników Isuzu w Tychach) został w listopadzie ub. roku połączony z fabryką samochodów Opla w Gliwicach, tworząc jedną spółkę z dwoma oddziałami.
Po połączeniu spółka zatrudnia ponad 3,5 tys. osób, z czego ok. 3 tys. w fabryce samochodów w Gliwicach, a pozostałą część w Tychach. Połączenie daje m.in. możliwość przesuwania - w miarę potrzeb - pracowników między oboma zakładami, a także wymianę doświadczeń i współpracę inżynierów z obu fabryk.
W ramach nowych inwestycji GM zapowiadało, że do 2017 r. powierzchnia tyskiego zakładu wzrośnie o ok. 12 tys. m kw. Powstaną nowe działy - m.in. obróbki mechanicznej bloków silnika i wałów korbowych. W fabryce wymienione zostaną praktycznie wszystkie urządzenia - staną nowe linie produkcyjne, powstaną też stanowiska do nowoczesnego sprawdzania wyprodukowanych silników - poprzez tzw. zimne testy.
Źródło: gazeta.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz