środa, 13 stycznia 2016

Ruszyła budowa Centrum Handlowego Gemini Park Tychy


11 stycznia br. ruszyła budowa Centrum Handlowego Gemini Park Tychy. To najnowsza inwestycja Gemini Holding. Na 36 tys. mkw. powstanie około 130 lokali handlowych. Otwarcie obiektu zaplanowano na przełom III i IV kwartału 2017 roku. Koszt inwestycji to szacunkowe kwoty pomiędzy 350-400 mln złotych.

Nowe centrum handlowe będzie zlokalizowane w sąsiedztwie kluczowych dróg krajowych i regionalnych. Gemini Park Tychy ulokowane będzie przy ul. Beskidzkiej – jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych miasta, będącej zarazem odcinkiem drogi krajowej nr 1, łączącej Tychy m.in. z Łodzią czy Cieszynem.

- Tychy charakteryzują się jednym z najniższych współczynników nasycenia powierzchnią handlową, który wynosi ok. 375 mkw. powierzchni handlowej na 1 tys. mieszkańców. Miasto cechuje się niskim wskaźnikiem niewynajętych powierzchni handlowych a wśród zabudowy komercyjnej nie ma pełnoformatowego obiektu handlowego. Nasza nowa inwestycja – Gemini Park Tychy – idealnie wpisuję się w lukę, jaka istnieje na regionalnym rynku – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Gemini Park Tychy zostało zaplanowane jako nowoczesny, wielkopowierzchniowy obiekt handlowy z parkingiem na 1,1 tys. pojazdów liczący około 36 tys. mkw. powierzchni najmu, co z już istniejącą powierzchnią handlową (Tesco, Obi, Saturn) daje łącznie na tym obszarze około 60 tys. mkw. powierzchni handlowej. W Gemini Park Tychy będzie funkcjonowało przeszło 130 lokali handlowych, gastronomicznych, punktów usługowych, które zapełnią zarówno znane i popularne sieci handlowe, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy stanowić będą o oryginalności oferty handlowo-usługowej obiektu i wyróżnią go spośród lokalnej konkurencji.

– Założenie jest takie, by budynek był obiektem łatwo dostępnym dla klientów, a jego wnętrza były pełne naturalnego, dziennego światła, w czym pomoże duża ilość przeszkleń i otwarć widokowych. Wnętrza będą nawiązywały swoim charakterem do eleganckiej, miejskiej ulicy handlowej – mówi Michał Korolczuk, architekt i project manager Gemini Holding.

– Warto podkreślić fakt, że projektując budynek, starannie zaplanowaliśmy instalacje oraz dobieraliśmy materiały wykończeniowe tak, by były one przyjazne środowisku, a ich eksploatacja nie generowała wysokich kosztów utrzymania dla zarządcy i najemców obiektu – dodaje M. Korolczuk.

Komercjalizacją obiektu zajmuje się firma CBRE. W Polsce firma działa od 2000 roku i obecnie zatrudnia ponad 850 specjalistów w 5 biurach. CBRE w Polsce zaangażowana jest w komercjalizację 22 projektów z czego z największych warto wymienić Galerię Kazimierz w Krakowie, Galerię Mazovia w Płocku czy Wars Sawa Junior w Warszawie.

- Do grona najemców po sklepie sieci Piotr i Paweł i najemcach oferujących usługi dla centrum dołączą operatorzy foodcourt, drogeria, sklep z odzieżą dla dzieci, multimediami oraz najemcy oferujący produkty dla domu. Trwają również negocjacje z najemcami modowymi, którzy zdecydowali się na otwarcie swoich pierwszych lokali właśnie w Gemini Park Tychy – wypowiada się Magdalena Frątczak, Retail Director w CBRE

Źródło: propertynews.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz