11 stycznia br. ruszyła budowa Centrum Handlowego Gemini Park Tychy. To najnowsza inwestycja Gemini Holding. Na 36 tys. mkw. powstanie około 130 lokali handlowych. Otwarcie obiektu zaplanowano na przełom III i IV kwartału 2017 roku. Koszt inwestycji to szacunkowe kwoty pomiędzy 350-400 mln złotych.
Nowe centrum handlowe będzie zlokalizowane w sąsiedztwie kluczowych dróg krajowych i regionalnych. Gemini Park Tychy ulokowane będzie przy ul. Beskidzkiej – jednej z kluczowych arterii komunikacyjnych miasta, będącej zarazem odcinkiem drogi krajowej nr 1, łączącej Tychy m.in. z Łodzią czy Cieszynem.
- Tychy charakteryzują się jednym z najniższych współczynników nasycenia powierzchnią handlową, który wynosi ok. 375 mkw. powierzchni handlowej na 1 tys. mieszkańców. Miasto cechuje się niskim wskaźnikiem niewynajętych powierzchni handlowych a wśród zabudowy komercyjnej nie ma pełnoformatowego obiektu handlowego. Nasza nowa inwestycja – Gemini Park Tychy – idealnie wpisuję się w lukę, jaka istnieje na regionalnym rynku – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.
Gemini Park Tychy zostało zaplanowane jako nowoczesny, wielkopowierzchniowy obiekt handlowy z parkingiem na 1,1 tys. pojazdów liczący około 36 tys. mkw. powierzchni najmu, co z już istniejącą powierzchnią handlową (Tesco, Obi, Saturn) daje łącznie na tym obszarze około 60 tys. mkw. powierzchni handlowej. W Gemini Park Tychy będzie funkcjonowało przeszło 130 lokali handlowych, gastronomicznych, punktów usługowych, które zapełnią zarówno znane i popularne sieci handlowe, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy stanowić będą o oryginalności oferty handlowo-usługowej obiektu i wyróżnią go spośród lokalnej konkurencji.
– Założenie jest takie, by budynek był obiektem łatwo dostępnym dla klientów, a jego wnętrza były pełne naturalnego, dziennego światła, w czym pomoże duża ilość przeszkleń i otwarć widokowych. Wnętrza będą nawiązywały swoim charakterem do eleganckiej, miejskiej ulicy handlowej – mówi Michał Korolczuk, architekt i project manager Gemini Holding.
– Warto podkreślić fakt, że projektując budynek, starannie zaplanowaliśmy instalacje oraz dobieraliśmy materiały wykończeniowe tak, by były one przyjazne środowisku, a ich eksploatacja nie generowała wysokich kosztów utrzymania dla zarządcy i najemców obiektu – dodaje M. Korolczuk.
Komercjalizacją obiektu zajmuje się firma CBRE. W Polsce firma działa od 2000 roku i obecnie zatrudnia ponad 850 specjalistów w 5 biurach. CBRE w Polsce zaangażowana jest w komercjalizację 22 projektów z czego z największych warto wymienić Galerię Kazimierz w Krakowie, Galerię Mazovia w Płocku czy Wars Sawa Junior w Warszawie.
- Do grona najemców po sklepie sieci Piotr i Paweł i najemcach oferujących usługi dla centrum dołączą operatorzy foodcourt, drogeria, sklep z odzieżą dla dzieci, multimediami oraz najemcy oferujący produkty dla domu. Trwają również negocjacje z najemcami modowymi, którzy zdecydowali się na otwarcie swoich pierwszych lokali właśnie w Gemini Park Tychy – wypowiada się Magdalena Frątczak, Retail Director w CBRE
Źródło: propertynews.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz